FAQ

Order och leverans

Kan jag lägga en order utan att skapa ett konto?

Ja, det går att lägga order som gäst på hemsidan.

Jag har lagt en beställning men saknar en orderbekräftelse, vad gör jag?

Om du saknar en orderbekräftelse 2 timmar efter det att du lagt en beställning, vänligen kontakta oss.

Vad är fraktkostnaden?

Allt som handlas hos BY VIOLA levereras utan någon fraktkostnad.

Hur lång är leveranstiden?

Vår ordinarie leveranstid är 1-4 arbetsdagar. Om det av någon anledning skulle dröja längre än så utan att du blivit informerad, vänligen kontakta oss.

Hur länge gäller öppet köp?

Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar.

Hur kommer det jag beställt packeterat?

Det du beställt kommer elegant och prydligt paketerat. För att få en tydlig bild av hur det levereras rekommenderar vi att du besöker någon av våra sociala medier där vi publicerat grafisakt material över paketeringen. 

Vår Instagram

Vår Facebook

Vår Pinterest

Vår TikTok

Hur vet jag att min beställning gått igenom?

När du slutfört en beställning framgår det tydligt direkt på hemsidan efter utcheckning. Du får även en orderbekräftelse till din e-post som bekräftar din order.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet innan retur sker?

Ditt paket ligger kvar hos ombud i 14 dagar innan det skickas i retur. Läs mer om villkor för detta här.

Kan jag få min beställning levererad till en annan adress än min hemadress?

Ja, du behöver bara fylla i en annan leveransadress i utcheckningen.

Returer

Kan jag returnera en produkt jag beställt?

Du kan naturligtvis returnera en produkt du beställt så länge den är oanvänd, ej skadad och i sitt originalemballage. Se till att fylla i vårt returformulär så återkommer vi till dig så snart vi kan.

Läs mer om våra villkor kring returer, ångerrätt och reklamation här.

Hur långt tid tar det från det att jag skickar min retur till dess att återbetalning sker?

Förutsatt att returen på förhand är godkänd av BY VIOLA så sker återbetalning inom 5 arbetsdagar från dess att vi mottagit returen.

Betalning

Vad finns det för betalningsmetoder?

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Direktbetalning med kort (Visa/Mastercard/American Express)
  • Klarna (Betala direkt/Dela upp/Betala senare)
  • Apple pay
  • Google pay

Hur använder jag en rabattkod?

Du fyller i rabattkoden i varukorgen innan du slutför din beställning.

Annat

Vilken storlek bör jag välja?

För de produkter som har flera storleksalternativ finns storleksguider inne på produktsidan. Om du känner dig osäker trots det, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur kommer jag i kontakt med er?

Du kan komma i kontakt med oss via vårt kontaktformulär, skicka meddelande genom Instagram, Facebook eller meddelande-ikonen på förstasidan.

Hur tar jag hand om mina smycken på bästa möjliga sätt?

För att ta hand om dina smycken på bästa möjliga vis så har vi några rekommendationer. Du finner dom under rubriken Skötselråd.

I vilket material är era smycken tillverkade av?

Våra smycken är tillverkade i 925 sterlingsilver.